Avui
14.4º 51% 0.0 Km/h
Publicitat
Eduard Navarro

Eduard Navarro

Historiador, professor i regidor de la Crida per Granollers-CUP.

Opinió

El Pla de Mobilitat, una eina insuficient a Granollers

Al passat ple municipal vam debatre per fi el nou pla de mobilitat sostenible, una eina important per impulsar una mobilitat sostenible que tingui en compte les persones. Malgrat han passat dos anys llargs des que va caducar el Pla de Mobilitat 2009-2015, en aquests dos anys hi ha hagut una única taula de debat i participació limitada a 2 hores de durada. Malauradament, el Pla resultant que ha de guiar la mobilitat fins al 2024 és una simple actualització del pla anterior, d'un pla que per manca de concreció i de voluntat política mai no va acabar de desenvolupar-se.

Alguna de les nostres propostes, tot i no existir un compromís clar de calendari d'actuacions, com la necessitat d'eliminar les barreres arquitectòniques, s'han incorporat al Pla. Entenem que hi ha elements com la retirada d'obstacles de les façanes, que sense suposar una inversió pública substancial, facilitarien automàticament els desplaçaments a les persones amb visibilitat reduïda i per això pensem que podrien aplicar-se d'immediat. D'altra banda també ens satisfà que s'hagi incorporat la proposta d'augmentar la superfície i qualitat de la xarxa viària dedicada als vianants, així com la proposta de desplegament d'illes de vianants en diverses zones de Granollers, tot i que seguim pensant que manquen itineraris de connexió entre barris que ajudin a trencar amb el model radial de relació entre centre i perifèries de la ciutat.

La contaminació, ens obliga a fer passes valentes i a fer-les aviat, per aquest motiu lamentem la manca d'actuacions concretes per reduir l'ús del vehicle privat. Entenem que una aposta ferma i decidida passaria per destinar almenys el 10% del pressupost de mobilitat en infraestructures i serveis per a la bicicleta. Per a nosaltres l'escenari de reducció de vehicles pel 2021 és molt poc ambiciós, ja que ni tan sols es proposen mesures de restricció a vehicles pesants. Per això, vam proposar, sense èxit, millorar les connexions entre aparcaments dissuasius i transport públic, i mesures per reduir la circulació, almenys als barris i al voltant de les escoles.

Per últim i d'acord amb les tendències de recuperació del control públic, de millora de la qualitat i de reducció de la despesa econòmica hem demanat que es reverteixi la privatització de la zona blava i la remunicipalització del servei d’autobusos urbans, i que fem un debat seriós sobre les mesures a prendre a la Ronda Sud per reduir el seu trànsit insuportable.

Tot això és el que ens fa veure la necessitat d'impulsar polítiques valentes per reduir el trànsit, per reduir la contaminació i aconseguir una ciutat més neta i tranquil·la per les persones. Per tot això, cal anar molt més enllà d'aquest pla.

Eduard Navarro, en nom de l'assemblea de la Crida per Granollers-CUP
Publicitat

Comentaris

  • A les Municipals vinents, a Tres Torres, i sobretot a Can Bassa, torneu a anar a votar en massa a l'amic Mayo, i us ho soluciona..., i si no, 4 abraçades, 2 petons, i 1 copet a l'esquena, i gràcies pels vots...

  • Els veïns del Barri de Tres Torres, Can Bassa especialment venim patint i demandant les solucions a les contaminacions acústiques, fums i sorolls, des de fa ja molts anys enrere de la Ronda Sud de Granollers. veïns que cada vegada més vénen a demanar-nos solucions ja!!! a tant patiment d'aquest pas de circulació d'entrada i sortida a la ciudad.como antic membre de la nostra junta de l'associació que va ser vostè senyor regidor i que ningú més que vostè sap que mitjançant acord de p... Llegir més

5 -10 -20 -tots
1


 


Publicitat
Publicitat





Aparador

"Ens han ensenyat malament l'anglès, ara ho estem canviant"

giny

Edició en paper

14 de desembre de 2017

Publicitat



Publicitat

Entrevista

Roger Pallarès: "Al Japó els actes d'homenatge no són reivindicatius; són introspectius"

Roger Pallarés Becat per assistir a la conferència internacional de Joves per la Pau a Hiroshima

Roger Pallarès:
Publicitat