Avui
26.3º 64% 1.0 Km/h
Publicitat

Notícia

Joan Díaz i Pep Garcia aborden les claus per a la internacionalització de les pimes en un acte al Col·legi d'Economistes

Els directors de JDA i Maxchief Europe van participar a la taula rodona moderada per Xavier Ferrer, vicepresident de la Comissió d'Economia Internacional de l'ens

Pep Garcia, Xavier Ferrer i Joan Díaz (d'esquerra a dreta), a la taula rodona del Col·legi d'Economistes de Catalunya
Pep Garcia, Xavier Ferrer i Joan Díaz (d'esquerra a dreta), a la taula rodona del Col·legi d'Economistes de Catalunya
Els granollerins Joan Díaz, director general de JDA i vicepresident de la xarxa SFAI, i Pep Garcia, director de Maxchief Europe, van participar dimecres al vespre a una taula rodona del Col·legi d'Economistes de Catalunya (CEC) sobre la pime global i moderada per Xavier Ferrer, vicepresident de la Comissió d’Economia Internacional i Unió Europea del Col·legi.
 
Joan Díaz va començar la ponència amb una dada: "del 2008 al 2013 el numero d’empreses exportadores va passar de 101.000 a 150.000", i va subratllar que "exportar és una cosa i una altra cosa molt diferent és internacionalitzar, però en tot cas és recomanable tenir una primera aventura exportadora".
 
Díaz va continuar repassant les barreres a la internacionalització de les pimes, com la limitació de recursos financers, la manca de personal directiu preparat i personal que parli idiomes, la dificultat d’identificació d’oportunitats de negoci i la mida de la companyia. "De fet, quant més gran es l’empresa, més gran és la seva productivitat i més possibilitats d’exportació té. En concret, les empreses de més de 200 treballadors són exportadores en un 90%", indicava.
 
Tot seguit, Joan Díaz va afegir que el projecte d’internacionalització és complert i afecta a tots els departaments; el màrqueting, les finances, la logística, el legal i els RRHH i que es fonamental prioritzar els mercats en els quals es decideix operar. "Per això, s’ha de fer l’anàlisi macroeconòmic i polític del país on vendrem i saber el nivell tecnològic del mateix".
 
Díaz va concloure la seva intervenció relacionant altres elements clau per la pime global i en concret va comentar que és clau respondre "com entrem en un país, amb l’exportació, la distribució o bé amb un soci o partner local; com configurem el producte i com el promocionem".
 
Pep Garcia va explica que va endegar el projecte de Maxchief Europe "considerant que el tauler de joc era el món i va ser fonamental respirar un adn corporatiu de pime global", és a dir on les persones claus de l’empresa tenien experiència en empreses exportadores i en fer negocis internacionals i, en concret, va explicar que el capital de Maxchief és mixt català-taiwanès, les fàbriques són a la xina, l’estratègia de màrqueting i el disseny és made in Barcelona i el mercat és el món (exporten a 80 països).
  
Garcia va ressaltar que és necessari pensar en global i això implica registrar la marca en diferents països, reflexionar en com encaixa el producte en els distints àmbits geogràfics, configurar la distribució per tal d’assegurar el servei a tots els mercats, contemplar les garanties i elaborar els elements de comunicació com els catàlegs, el packaging i la web en diversos idiomes. En aquest punt, Pep Garcia va mencionar que és molt important combinar l’estandardització amb la customització que és la que fa possible adaptar els productes a les necessitats dels diferents clients i mercats.
 
Garcia va continuar fent-se una auto pregunta: “com subsistir en un entorn de molta competitivitat com la Xina on hi ha petits fabricants que copien molt ràpidament les ofertes de les empreses líders?” I la resposta: “oferint al mercat no només el millor producte en termes de disseny i qualitat, sinó també garanties, terminis d’entrega més curts, novetats constants… i comunicant tot això de forma que el mercat percebi els beneficis diferencials de la nostra oferta".
 
Garcia va cloure la seva intervenció mencionant que és molt important comptar pel projecte d’internacionalització amb persones culturalment empàtiques que facin possible l’adaptació del projecte empresarial als diferents àmbits locals.
Publicitat

Comentaris


No hi ha cap comentari


 


Publicitat
Publicitat

giny


Edició en paper

27 de juliol de 2017

Publicitat



Publicitat

Entrevista

“Tot i que costarà, el futur del periodisme està en la notícia de proximitat”

Àngel Casas Presentador, periodista i Creu de Sant Jordi 2017

“Tot i que costarà, el futur del periodisme està en la notícia  de proximitat”
Publicitat